Daisypath -

12 Ekim 2013 Cumartesi

Duyusal Havuz: Aykumunda (Moon Sand) rakam bulma ve eşleştirme

Şu sıralar Defne'ye 5'e kadar rakamları öğretmeye çalışıyorum. Bu fikir Nurturia'dan arkadaşım Etka'nın annesinin yaptığı çalışma dolayısıyla geldi aklıma (http://etkaca.blogspot.com/2013/10/gizli-saylar-bulmaca.html?m=0). Daha önce www.giftofcuriosity.com sayfasından "Insect printable pack" adlı dokümanı indirmiştim. Bu dokümanda 2-7 yaş arası yapılabilecek aktiviteler var. Oldukça güzel, tavsiye ederim.Aşağıdaki sadece bir tanesi bunlardan. Uğur böcekleri ve rakamlar ayrı sayfalarda idi, ben bunları kesip, eşleştirip aşağıdaki gibi kartona yapıştırdım. 


E malum, Defne saklanmış bişeyleri bulmaya bayılıyor. Bu nedenle Etka'nın aykumuna saklanmış rakamları çok hoşuma gitti. Aykumu yani Moon Sand hazırlamak için 3 su bardağı una yarım su bardağı yağ döküp, yoğurarak daha önce hazırlamıştım. Oynadıktan sonra atmamıştım, saklama kabında duruyordu. Aykumunun içine 1-5 arası manyetik rakamlarımızı sakladım. Defnenin rakamları bulmak çok hoşuna gitti.



Oyunun 2. evresi bulunan rakamları dokümandaki rakamlarla eşleştirmek. Defne bunu başlangıçta yaptı ama onun için rakam bulmak daha cazip olduğu için devam etmedi eşleştirmeye. Hatta bulduğu rakamların üzerini temizleyip tanıma işini de yapmadı, rakamları çıkarıp çıkarıp benim elime verdi :)



Sonra da kalıplarla, kürekle, tırmıkla, bardakla şekiller çıkardık.


Ve tabiki aykumunu sağa sola saçmayı da ihmal etmedi. Aşağıdaki foto da görüldüğü üzere ben elektrik süpürgesini oyunun yarısında çıkarmak zorunda kaldım, halılar daha dün yıkandı çünkü :))


Kalıpla yaptığımız bardaktan su içiyor gibi yapmayı da ihmal etmedi. 


Her ne kadar tam olarak benim istediğim gibi bir çalışma olamasa da güzel vakit geçirdik. İlerleyen zamanlarda belki annesinin istediklerini de yapar kuzu...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.