Daisypath -

26 Ekim 2013 Cumartesi

Tostoraman

Biz iyiden iyiye Julia Donaldson hayranı olduk. Kitabımızın adı Tostoraman. Tostoraman bir canavar olduğu için alıp almamakta, Defne'ye okuyup okumamakta çok tereddüt ettim ama o kadar çok övgü duydum ki bu kitapla ilgili bi deneyeyim dedim ve sonuç olumlu. 


Hikaye şöyle:
Tatlı minik fındık faremiz ormanda gezintiye çıkıyor. Karşısına çıkan tilki, baykuş ve yılan fareyi yemek için nazikçe yuvalarına davet ediyorlar. Fare de nazikçe reddediyor ve Tostoraman'la randevusu olduğunu söylüyor. "Kimmiş bu Tostoraman" sorusu için de hepsine ayrı özelliklerden oluşan bir tarif veriyor, böylece kurtarıyor kendini. Sonra aniden karşına sevimli canavarımız çıkıyor, tam da tatlı, fındık faremizin tarif ettiği gibi. E tabi o da faremize yemek için talip oluyor. Fare de bu defa "Ben bu ormanın en korkunç canavarıyım" diyor ve kanıtlamak için Tostoramanı ormanda geziye davet ediyor. Karşılarına çıkan tilki, baykuş ve yılan tabi ki Tostoraman'dan korktukları için kaçıyorlar ama farecik Tostoraman'a "Sana söylemiştim, bak benden nasıl korkuyorlar" deyip, Tostoraman'ı kandırıyor. Sonuç olarak Tostoraman'da kaçıyor ve tatlı, minik fındık faremiz, huzur içinde fındık yiyor.

Defne'den Notlar:
  • Tostoraman artık bizim hayatımızın bir parçası, hatta Defne de bir Tostoraman :))
  • Kitabı bayağı inceledi. Kırmızı ve kahverengi mantarları, kelebeği, ağaçkakanı, her sayfada aradı buldu.
  • Tostoraman'ın fındık faresinden korktuğunu gördüğü her hayvandan sonra şaşkınlığını ifade etmek için kullandığı "Müthiş!" lafı çok hoşuna gitti.
  • Daha önce hiç yılan görmemişti. Yılan resimde kafasını kaldırırken hafif bükük bir boynu andırdığı için yılanı kuğu sandı :))

Sonuç olarak ben de Defne de sevdik bu kitabı. Tavsiye ediyoruz analı kızlı, iyi okumalar...

4 yorum:

  1. Ne güzel bir konusu varmış :) Bende çok metini duydum ama henüz alma fırsatımız olmadı. Alınacak ne çok kitap varmış off hepsi birbirinden güzel :)

    YanıtlaSil
  2. bulamadım bu kitabı bir türlü aramaya devam ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Arkadaş Kitapevi'nden aldım ya da internetten sipariş verebilirsiniz, en kolayı :)

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.