Daisypath -

5 Kasım 2013 Salı

Salyangoz ile Balina

Size yine bir Julia Donaldson kitabından bahsedeceğim:  Salyangoz ile Balina. Aslında hikayesi çok güzel ama çevirisi kötü olduğu için beğenmedim bu kitabı.

Hikaye şöyle:


Malum salyangozlar kayalarda toplaşmış, duruyor. Bizim salyangoz sıkılmış hareket ederken arkasında bıraktığı gri iz ile "Dünyayı gezmeye çıktım, yok mu beni alan?" yazıyor is karası kayaya.


Bir balina yanaşıyor, salyangoz çıkıyor balinanın kuyruğuna ve yolculuk başlıyor.


Buzullara gidiyorlar.


Ateş püskürten dağlara (Defne'nin bu dağ çok ilgisini çekti. Kitabı her açtığında bu sayfayı arıyor ya da sırf bu sayfa için kitabı eline alıyor.)


Denizin dibinde gezdiler.


Fakat sonra fırtına çıktı.


Üstüne bir de hız motorlarıyla karşılaşınca, balina şaşırdı, yolunu kaybetti, kıyıya vurdu.


Salyangoz balinayı kurtarmaya karar veriyor ve bir okula gidip, kara tahtaya "Balina'yı kurtarın" yazıyor.


Bütün okul, itfaiye, vs. seferber oluyor.


Ve balina kurtuluyor.


Balina salyangozu evine götürüyor ve oradaki diğer salyangozlara başlarından geçenleri anlatıyorlar. Bu defa balina kuyruğu salyangoz dolu olarak yola koyuluyor.


Hikaye ve resimleme mükemmel, fakat çeviri kötü. Bu nedenle çok da önermiyorum bu kitabı.


2 yorum:

  1. Cok guzelmis tanitim icin tesekkurler canim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hikaye gerçekten mükemmel, ah bi de çeviri güzel olsaydı.

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.