Daisypath -

11 Aralık 2013 Çarşamba

Tuz Hamurundan Yılbaşı Ağacı Süslerimiz

Tuz hamurundan yılbaşı ağacı süsleri yaptık. Tuz hamurunu 1 su bardağı un, 1 su bardağı tuz, yarım su bardağı un ile yoğurdum. Sonra merdane ile açıp, kurabiye kalıpları ile şekillerimizi çıkardık.







Pipet ile süsleri asacağımız delikler açtık.





Sonra 100 C fırında yaklaşık 1,5 saat pişirdim süslerimizi. Tepsiyi çok az yağladım yapışmaması için. Önemli olan hamurun kahverengileşmemesi, kavrulmaması yani. Fırınınıza göre süreyi kendiniz belirleyebilirsiniz. Fırınlama sonrası soğuttum.

Sonra da süslerimizi boyadık. Bir tabakta renkli simler ve tuz ile karışım hazırladım. Boyadığımız şekilleri karışıma batırdık. İlk önce bir yüzünü boyadık, kuruyunca da diğer yüzünü.


Yılbaşı süslerimiz hazır...


16 yorum:

  1. Wooowww superrr olmusss yaaa harika gozukuyorlar ellerinize saglikkkk bayildim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım, çok güzel bir aktivite oldu aynı zamanda. Nehir de sever eminim. Tavsiye ederim.

      Sil
  2. Çok güzel olmuşlar ellerine sağlık Defne'nin :)

    YanıtlaSil
  3. süper olmuş gerçekten ellerinize sağlık yasemin

    YanıtlaSil
  4. süper olmuş yasemin ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. canım harika olmuş bunlar. Bir sorum var fırınlamak gerekiyor mu bu hamuru?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım gerekiyor, şimdi ekliyorum, unutmuşum

      Sil
    2. tamam canım teşekkürler yarın yapcaz bizde :))

      Sil
  6. buna bayıldımmm yalnız o hamur tutan ellere daha da bir bayıldım :)Mutlaka deneyeceğim ;)

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Yasemin çok güzel, çok renkli ve çok keyifli bir çalışma olmuş. Bugünlerde yılbaşı ağacı süslemek isteyen oğlum için de birlikte yapılacak keyfili bir etkinlik olacak. Boya olarak gıda boyası mı kullandınız? Nereden temin edebiliriz? Paylaşırsan sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hocam merhaba, öncelikle sizin yorumunuzu görmek beni çok mutlu etti. Biz Mothercare'den aldığımız boyaları kullandık. Masada gördüğünüz tüp boyalar. Ama parmak boya da kullanabilirsiniz. Oğlunuzla keyifli bir etkinlik diliyorum. Sevgiler.

      Sil