Daisypath -

2 Mayıs 2014 Cuma

MEMİNİ

Bir Memini Hikayesi

Defne çok düşkündü memeye. İlk doğduğundan itibaren çok emdi. 6 aylık olana kadar kucağımdan düşmedi. Hiçbir zaman 2 saat beklemedi. En fazla 1 saat meme emmeden bekleyebildi. Emerek kucağımda uyurdu. Kucağımdan bıraksam, anında uyanırdı. Kendi kendine oturabilecek duruma gelene kadar yapışık yaşadık resmen :)

Memeyi öperdi, severdi. Özel bir isim dahi koymuştu: MEMİNİ. Ben çok önemsedim emmesini. Hiçbir zaman saat tutmadım. Her istediğinde emzirdim. Bebek her zaman acıktığı için meme istemezmiş, anne ile vakit geçirmek için de emmek istermiş, o yüzden her istediğinde verdim. Aman memeyi emzik olarak kullanır laflarımı hep kulak ardı ettim. Yapsın dedim ne olacak ki, istediği kadar emsin. Bence anne ile çocuk arasında bağın kuvvetlenmesi için çok önemli meme emmesi. Ki Defne bana çok düşkün. Tabi ki bu sadece meme emmesinden kaynaklanmıyor. Onunla 2,5 yıldır gece gündüz birlikte olmamızdan ve onunla elimden geldiğince çok ve kaliteli zaman geçirmeye çalışmamdan kaynaklanıyor bence. Defne doğduğundan beri benim için herşey 2. plana atıldı. Evin temiz ve derli toplu olması, eşyalar ve hatta benim hayatım. Herşey 2. planda.

Defne emerek uyurdu. Gece de bizimle birlikte yatıyor. Gece uyandığına hemen meme veriyordum. Hem onun uykusu hem de benim uykum fazla kesintiye uğramamış oluyordu. Hem de ben o uyandı diye yataktan kalkmak zorunda kalmıyordum. Bizimle yatmasının zorluğu ise yorgan meselesi :) Üzerinde kesinlikle yorgan tutmuyor, tekmeliyor, dolayısıyla biz de çoğunlukla yorgansız yatıyoruz :) Bir ara yatakta çok döndüğü için düşer korkusuyla yatağında yatırmaya başladık. 14 aylıktı sanırım. 4 ay kadar kendi yatağında yattı. Sonra bir ara hastalandı. Gece ateşi yükselir, farketmeyizz diye yanımızda yatırdık ve sonra yatağına geri dönmek istemedi.

Her ortamda emdi. Restoranda, çocuk parkında, sokak ortasında, tiyatroda :)

Yaklaşık 2,5 yaşına kadar emdi. Bebeklerin bağışıklık sistemi 2 yaşında gelişimini tamamladığı için en az 2 yaşına kadar emzirmek öneriliyor. Bizim 2 yaşımız Kasım ayında doldu. Kışın hastalık dönemi kesmek istemedim memeden. Ne de olsa hastalıklardan koruyor. Bir de büyüklerde 1 yaşından sonra emzirmenin gereksiz olduğuna, hatta çocuğun midesi besleyiciliği olmayan süt ile dolacağı için iştahının azalacağına, o yüzden olumsuz olduğuna dair bir inanış var. Ben bu sözleri de kulak ardı ettim. Aşağıda anne sütünün 1 yaşından sonra ki besin değerleriyle ilgili bir resim var. Ayrıca ben çok şükrettim emdiğine. Dişi çıkarken, hastayken iştahsız oluyor çocuklar. Böyle zamanlarda hiç değilse emerek beslenmiş oluyor.


Memeden kesmek için Nisan ayını planlamıştım. Çünkü kısmet olursa artık bu sene kışın işe başlamak istiyorum. Defne de 3 yaşını doldurmuş olacak ve onu da kreşe vermeyi planlıyorum, zaten 3 yaşı bekliyordum. Dolayısıyla kendi  kendine uyumayı öğrenmesi lazım kreşe kadar.

Aslında ben memeden kesme olayın yavaş yavaş azaltarak halletmek istiyordum. Önce gündüz vermem, sonra da gece diye planlıyordum. Fakat Defne ile ne kadar konuşsam da fayda etmedi. O emmek isterse emer :) O yüzden her ne kadar doğru bulmasamda eski yöntem, aniden kesmek yoluna gittim. Zaten Nisan ayında bıraktırmayı planlamıştım ama gün belirlememiştim. 23 Nisan günü dışarıdan geldikten sonra Defne emmek istedi. Aniden aklıma geldi, acaba vermesem ne olur diye. Oje sürdüm ucuna ve yara oldu dedim. Hiç ısrar etmedi, çok şaşırdım. Kendince bir sebep buldu. "Anne banyo yaparken suyu çok sıcak yaptın, o yüzden mi oldu? dedi, ben de öyle oldu dedim. Gece uyuturken de zorluk çekmedim, önce kitap okudum, sonra da sırtını kaşıyarak uyuttum. Gece 1 kere uyandı, o zaman da istemedi ama salonda uyumak istedi. Ben de salondaki koltuğa yatak yaptım orada uyuduk birlikte. Çok duygusallaştı ama uyumadan önce sevmek istedi. 2. gün daha zor geçti. Morali çok bozuldu, iştahı kesildi, akşam yatırırken ve gece uyandığında memini diye ağladı.1 haftayı geçti bırakalı ama hala unutmadı. Bazen görmek istiyor, iyileşti mi diye soruyor, " Ama anne ben memini emecektim " diye ağlıyor bazen, "Ben meminiyi çok seviyordum, o da beni çok seviyordu" diyor. Aklına gelmesin diye sürekli dışarı çıkarıyorum, gezdiriyorum. Unutmak zor olacak bizim için :( Benim için de ilk akşam zor oldu. Onu uyuttuktan sonra ağladım. En önemli bağımız koptu onunla diye düşündüm.

Anne Sütünü Neler Artırır?

Bence emzirmede özellikle ilk aylarda en önemli şey MORAL ve KARALILIK. Etraftan gelen " Bu çocuk aç", " Benim öyle sütüm vardı ki, akardı, peçete yetiremezdim", "Falanın çocuğu şöyle emerdi, filanın çocuğu şöyle kusardı" laflarını kulak ardı etmek lazım. Tabi ki ilk aylarda loğusalık psikolojisi ile bunu yapmak çok mümkün olmuyor. Ben düzenli olarak her akşam ağlar olmuştum. Hatta bir dönem inandım sütümün az olduğuna ve kızımı emzirerek büyütemeyeceğime ve Defne'ye 2. ayında günde 4 defa 2 ölçek mama verdim. Sonra içim rahat etmediği için 2 defa 2 ölçeğe düşürdüm. Doktor kontrolünde doktorumuz Defne 1600 gr aldığı için mama vermememi söyledi. "Ayda sadece 500 gr alması yeterli, bu kadar kiloyu günde 8 ölçek mama ile alması imkansız, asıl kiloyu senin sütünden almış" dedi. Sonrasında yavaş yavaş mamayı kestim ve gerçekten doktorun dediği gibi Defne çok güzel kilo almaya devam etti. Moral çok önemli gerçekten.

Araştırdım anne sütünü neler artırır diye:
  1. Bol su
  2. Süt (Annenin kalsiyum depoları için de çok önemli)
  3. Taze yeşillik, özellikle dere otu. Her yemeğin yanında yeşil salata
  4. Soda
  5. Kuru incir
  6. Beyaz dut
  7. Malt içeceği (Maltana, alkolsüz bira)
  8. Humana Still Tea
  9. Sık sık bol bol emzirmek

Hepsini de yedim, içtim. Ayrıca hayatımda hiç yemediğim kadar çok yemek yedim. Hem yedim, hem de zayıfladım :) Defne geceleri emmezdi, uyanır birazcık emer, geri uyurdu. geceleri 2 saatte bir kalkıp sütümü sağdım.

Bir de emzirme süresi de önemli. Gögüsten ilk önce şekerli süt, sonra yağlı süt geliyor. İlk aylarda bebeklerin çene kasları gelişmediği için, sütü yavaş çekiyorlar. Dolayısıyla her emzirmede 2 göğsü verirsek, sadece şekerli sütü emebiliyorlar. Bu nedenle doktorumuz her emzirmede tek göğsümü vermemi önermişti.

Kısacası Defne meme emmenin zevkine sonuna kadar vardı bence. Her ne kadar ilk zamanlar emzirmeme durumu bana da tuhaf gelse de içim rahat. Onu hakkı ile ve yeterince emzirdiğime inanıyorum. Umarım bundan sonrasında da meminisiz hayata Defnem kolay alışır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.