Daisypath -

11 Temmuz 2014 Cuma

Buzda Saklı Hayvanlar 2

Bu aktiviteyi daha öncede yapmıştık.. Defne tekrar yapalım diyordu. Bu defa ilk aşamadan itibaren onu dahil ettim ve buzu çözme yöntemimizi değiştirdim.

Plastik hayvanlarımızı ve birkaç Şirin'i saklama kabına koyduk. Su doldurup derin dondurucuya koyduk. Defne ilk koyduğumuzda sık sık gidip baktı dondu mu diye, biraz sabırsızlandı. 

Ertesi gün derin dondurucudan saklama kabını çıkardık. Buzu bir kaba aldım ve hayvanları nasıl kurtaracağımızı konuştuk. Daha önce buzdaki hayvanları buzun üzerine tuz döküp fırçalayarak kurtarmıştık. Defne tuz dökelim dedi. Ben de bu defa saç kurutma makinesiyle eritelim buzu dedim. Ben saç kurutma kurutma makinesini getirmeye giderken "Hayvanlarım merak etmeyin. Annem şimdi saç kurutma makinesini getiriyor, sizi kurtaracağım" diye hayvanlarıyla konuşuyordu.

Saç kurutma makinesini getirince kurtarma çalışması başladı :))




Kurtardığı hayvanları çözünen suda banyo yaptırdı, yıkadı. Sonra su nasıl donar, buz nasıl erir diye konuştuk. Buzun yüzeyinin kaygan olduğunu, kışın karların donmasını yerlerin kayganlaşmasını konuştuk. 




3 yorum:

  1. aferin akivide kuşu defne , saç kurutma fikride süpermiş
    Ne zamandır aklımda olan bir aktivite siz ikinciyi yaptınız biz hala yapacağız çok tembelim ben galiba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tembellik değilde, bazen insan erteliyor sebepsiz, ben de çok ertelemiştim, halbuki ne kadar kolay.

      Sil
  2. Bu etkinliğin çok versiyonunu bizde denedik..Derin hep sever..bu duyusalları ve buzları

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.