Daisypath -

27 Ekim 2014 Pazartesi

Sonbahar Ağacı

Defne sonbaharda yaprakların döküldüğünü çoktandır biliyor. Sonbaharda arabada en iyi oyalanma yöntemlerimizden biridir dışarıdaki ağaçlardan hangisinin yaprağı dökülmüş, hangisinin ki azalmış ya da hangisinin ki dökülmemiş saymak.
Caillou'da bir bölümde Caillou dedesi ve babası ile sonbaharda ağaçtan dökülen yaprakları yere düşmeden yakalamaya çalışıyor ve sonra yakaladığı yaprağı kitap arasına koyup kurutuyor. Defne ondan esinlenmiş olacak. Bana dışarı çıkıp yaprak toplayalım dedi. Sabah söylediğinde biraz da hava soğuk olduğu için, "Şimdi rüzgar yok, yapraklar düşmez" dedim. Takip etmiş hava durumunu, rüzgar başlayınca, "Anne artık rüzgar esiyor, yapraklar dökülür, çıkıp yaprak yakalayabiliriz" dedi. 
Bahçeye indik ve baktık ki yapraklar yine de kendiliğinden dökülmüyor, ben ağaçları salladım, Defne de yaprakları yere düşmeden yakalamaya çalıştı. Baktı ki zor iş, o da yere düşenleri aldı ya da alt dallardan ve çalılardan kendisi topladı yaprakları :))




Eve gelince bir kağıda ağaç çizdim, Defne boyadı.

 


Sonra ben yapıştırıcı sürdüm, Defne  yaprakları yapıştırdı.




Bu da eserimiz, çok güzel oldu bence. Yere dökülen yaprak ayrıntısını da unutmadık :))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.